Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Praktyczne Wychowanie Fizyczne

Programy

Informacje o projekcie

Wartość: 3 741 610 PLN
Wartość dofinansowania: 3 741 610 PLN, w tym dla Gminy Miejskiej Kraków - 475 000 PLN
Jednostka Realizująca:

Wydział Edukacji UMK

Okres programowy: 2007-2013
Temat: Edukacja,
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: zrealizowany
Realizacja od: 2011-6-1
Realizacja do: 2014-12-31
Miejsce realizacji: , Kraków Pokaż na mapie

Opis projektu

Liderem projektu jest Akademia Wychowania Fizycznego, a partnerami: Gmina Miejska Kraków, Stowarzyszenie „Edukacja dla Przedsiębiorczości” oraz Towarzystwo „Amicus”. Projekt zakłada wypracowanie nowych rozwiązań w praktycznym kształceniu nauczycieli wychowania fizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem komponentu opiekuńczo-wychowawczego.
Nowy model praktyk ma też sprzyjać budowaniu właściwej współpracy pomiędzy uczelnią a szkołami realizującymi praktyki pedagogiczne dla studentów.

Dotychczas praktyczne przygotowanie studentów wychowania fizycznego do zawodu nauczyciela odbywało się w III etapach, w następujący sposób:

  • I etap praktyk - realizowany w III semestrze drugiego roku (studenci uczestniczą w trwającej 30 godzin tygodniowej praktyce wdrożeniowej, zw. też asystencką, w szkole podstawowej).
  • II etap – tzw. praktyka śródroczna, realizowana przez cały IV semestr drugiego roku, w każdy czwartek przez 6 godzin lekcyjnych (studenci samodzielnie prowadzą lekcje wychowania fizycznego, zgodnie z przygotowanymi i zweryfikowanymi przez nauczyciela – opiekuna praktyk, scenariuszami lekcji, ta część praktyki ukierunkowana jest też na nabycie umiejętności planowania, obserwowania i dokumentowania zajęć).
  • III etap praktyk - realizowany w gimnazjum, w V semestrze trzeciego roku, (praktyka trwa dwa tygodnie (60 godz.), a jej zadania są podobne do tych z I i II etapu, ale z uwzględnieniem specyfiki i problemów edukacji gimnazjalnej).

Innowacją w projekcie jest tzw. moduł psychologiczno-pedagogiczny, którego celem jest przygotowanie studentów do efektywnej pracy wychowawczej w szkole. Moduł ten – realizowany w semestrze III stanowi niejako ogniwo łączące praktykę asystencką z tzw. praktyką śródroczną, podczas której studenci samodzielnie prowadzą zajęcia ruchowe z dziećmi.

 

Więcej na stronie projektu.