Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 146 800 PLN |
Wartość dofinansowania: | 814 050 PLN |
Jednostka Realizująca: | Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta UMK Partnerzy:
|
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Turystyka, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2012-- |
Realizacja do: | 2013-- |
Opis projektu
Celem projektu było stworzenie oraz promocja kompleksowej oferty Małopolski jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej na rynku zagranicznym. W latach 2012-2013 zaplanowano realizację kampanii promocyjnej Krakowa i Małopolski, przybliżającej potencjał regionu na polu turystyki biznesowej. Kampania została juz zaprezentowana w 2012 r. na targach turystyki biznesowej w Barcelonie oraz na rynkach skandynawskich podczas specjalnie zorganizowanych prezentacji typu road show.
W 2013 r. Kraków obecny był na targach we Frankfurcie, Paryżu, Londynie i Brukseli. Działania te zostały wsparte kampanią prasową i internetową zrealizowaną w 2012 r. w zagranicznych mediach branżowych. Ponadto w ramach projektu w 2012 r. zrealizowano wizytę studyjną w Krakowie i Małopolsce dla organizatorów turystyki biznesowej i dziennikarzy, jak również wykonano: folder "Meeting Planner Guide" oraz przygotowano publikacje: "Kraków. Małopolska - Spotkania zrównoważone" i "Kraków. Małopolska - kompendium spotkań". W ramach projektu opracowano materiały reklamowe i film promujący Małopolskę i Kraków jako atrakcyjne destynacje dla międzynarodowego przemysłu spotkań.
W ramach realizacji projektu główny nacisk działań marketingowych położono na:
- infrastrukturę oraz sektor usług działających na rzecz organizatorów spotkań i ich uczestników;
- nowo powstające obiekty, a także udogodnienia infrastrukturalne, które są jeszcze w fazie inwestycji, a stanowią kluczowe czynniki świadczące o potencjale i atrakcyjności oferty regionalnej (m.in. nowo powstające centra konferencyjne, w tym Centrum Kongresowe ICE);
- walory przyrodnicze i kulturowe regionu - jako ciekawe miejsca organizacji imprez towarzyszących spotkaniom oraz atrakcje turystyczne jako program fakultatywny dla uczestników konferencji.