Przebudowa ciągu ulic Dominikańskiej i Franciszkańskiej wraz z torowiskiem tramwajowym
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 21 993 548,02 PLN |
Wartość dofinansowania: | 11 103 157,32 PLN |
Jednostka Realizująca: | Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Drogi i transport, |
Kategoria: | inwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2009-12-29 |
Realizacja do: | 2011-3-31 |
Miejsce realizacji: | Dominikańska - Franciszkańska, Kraków Pokaż na mapie |
Opis projektu
Przedmiotem inwestycji, która została zrealizowana przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego była przebudowa i modernizacja sieci trakcyjnej, torowiska, nawierzchni ulic i chodników na odcinku od skrzyżowania ulicy Straszewskiego z Piłsudskiego do skrzyżowania ulic Franciszkańskiej i Zwierzynieckiej, a następnie ciąg ulic Franciszkańskiej i Dominikańskiej do skrzyżowania z ulicą św. Gertrudy. W ramach projektu przebudowana została ulica Zwierzyniecka na długości 50 m z wysepką przystankową. Długość przebudowanych dróg wyniosła ok. 823 mb.
Przedsięwzięcie objęło m.in.:
- przebudowę torowiska tramwajowego,
- przebudowę odwodnienia torowiska wraz z przesunięciem wpustów ulicznych,
- przebudowę peronów przystankowych,
- przebudowę chodników i przejść dla pieszych,
- przebudowę kanalizacji kablowej na potrzeby sygnalizacji świetlnej,
- przebudowę oświetlenia ulicznego i sieci trakcyjnej,
- budowę tablic informacji pasażerskiej DIP,
- przebudowę sterowania i ogrzewania zwrotnic.
Zestawienie powierzchni objętej przebudową:
- torowisko tramwajowe - ok. 4 705 m2,
- nawierzchnie chodników, zjazdów, przystanków z kostki i zatok – ok. 4 688 m2,
- wymiana nawierzchni jezdni – ok. 4 117 m2.
Długość modernizowanego torowiska w wyniosła ok. 855 mb.
Termin realizacji rzeczowej inwestycji obejmował okres od III kwartału 2010 r. do IV kwartału 2010 r. Natomiast wcześniej w IV kwartale 2009 r. zakończono przygotowanie dokumentacji projektowej.
Całkowite nakłady inwestycyjne związane z realizacją projektu wynoszą 21.993.548,02 PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 15.861.653,32 PLN.
Wartość dofinansowania ze środków EFRR wyniosła 11.103.157,32 PLN, tj. 70% kosztów kwalifikowanych projektu.
W wyniku realizacji projektu nastąpi poprawa standardu transportu publicznego oraz zwiększenie udziału tego typu transportu w przewozach pasażerskich. Celem projektu jest utworzenie sprawnego, efektywnego i spójnego systemu transportu publicznego w zakresie infrastruktury drogowej na terenie objętym projektem, co przyczynia się do utworzenia zintegrowanej, rozwiniętej infrastruktury transportowej, która służy poprawie dostępności i wzmocnieniu całego obszaru Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Realizacja inwestycji wpłynęła na ochronę krakowskich zabytkowych kamienic poprzez wyeliminowanie przekraczających normy drgań i hałasu oraz ochronę środowiska poprzez ograniczenie emisji hałasu. Ponadto ograniczone zostaną koszty eksploatacji pojazdów poruszających się po drogach miasta, w tym też koszty pojazdów komunikacji publicznej.