Monitorowanie jakości usług publicznych jako element zintegrowanego systemu zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 5 051 800 PLN |
Wartość dofinansowania: | 5 051 800 PLN |
Jednostka Realizująca: | Wydział Organizacji i Nadzoru UMK |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Administracja, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2011-12-1 |
Realizacja do: | 2015-11-30 |
Miejsce realizacji: | Pl. Wszystkich Świętych 3-4, Kraków Pokaż na mapie |
Opis projektu
Celem projektu była poprawa skuteczności i efektywności monitorowania jakości usług publicznych świadczonych przez JST w Polsce. Cel miał być zrealizowany poprzez opracowanie, przetestowanie i upowszechnienie modelu modułowego systemu monitorowania jakości usług publicznych, działającego jako system wspomagania decyzji oraz zarządzania ryzykiem na poziomie strategicznym i operacyjnym.
W efekcie miało to przynieść :
- poprawę sposobu formułowania programów wieloletnich w JST,
- poprawę diagnozy potrzeb odbiorców w zakresie usług publicznych oraz jakości oceny rezultatów świadczonych usług,
- poprawę jakości informacji zarządczych gromadzonych w procesie monitorowania jakości usług świadczonych przez JST,
- zapewnienie rozliczalności usług publicznych świadczonych przez JST,
- zwiększenie partycypacji mieszkańców w zarządzaniu miastem.
Realizacja założeń przyczyniła się do zwiększenia adekwatności, precyzji i dostępności informacji generowanych przez system monitorowania usług publicznych. Poprawiła się jakość stanowionych polityk, prawa i wydawanych decyzji administracyjnych.
Rezultat
Rezultatem jest między innymi Raport Badawczy : "Podsumowanie wyników badania jakości życia i jakości usług publicznych w Krakowie" przeprowadzony jesienią 2018 r. na zlecenie Gminy przez firmę Inquiso.