Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Monitorowanie jakości usług publicznych jako element zintegrowanego systemu zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego

Programy

Informacje o projekcie

Wartość: 5 051 800 PLN
Wartość dofinansowania: 5 051 800 PLN
Jednostka Realizująca:

Wydział Organizacji i Nadzoru UMK

Okres programowy: 2007-2013
Temat: Administracja,
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: zrealizowany
Realizacja od: 2011-12-1
Realizacja do: 2015-11-30
Miejsce realizacji: Pl. Wszystkich Świętych 3-4, Kraków Pokaż na mapie

Opis projektu

Celem projektu była poprawa skuteczności i efektywności monitorowania jakości usług publicznych świadczonych przez JST w Polsce. Cel miał być zrealizowany poprzez opracowanie, przetestowanie i upowszechnienie modelu modułowego systemu monitorowania jakości usług publicznych, działającego jako system wspomagania decyzji oraz zarządzania ryzykiem na poziomie strategicznym i operacyjnym.

W efekcie miało to przynieść :

- poprawę sposobu formułowania programów wieloletnich w JST,

- poprawę diagnozy potrzeb odbiorców w zakresie usług publicznych oraz jakości oceny rezultatów świadczonych usług,

- poprawę jakości informacji zarządczych gromadzonych w procesie monitorowania jakości usług świadczonych przez JST,

- zapewnienie rozliczalności usług publicznych świadczonych przez JST,

- zwiększenie partycypacji mieszkańców w zarządzaniu miastem.

Realizacja założeń przyczyniła się do zwiększenia adekwatności, precyzji i dostępności informacji generowanych przez system monitorowania usług publicznych. Poprawiła się jakość stanowionych polityk, prawa i wydawanych decyzji administracyjnych.

Rezultat

Rezultatem jest między innymi Raport  Badawczy : "Podsumowanie wyników badania jakości życia i jakości usług publicznych w Krakowie" przeprowadzony jesienią 2018 r. na zlecenie Gminy przez firmę Inquiso.