Przebudowa ciągu tramwajowo–autobusowego w ulicach Monte Cassino - Kapelanka – Brożka
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 25 348 254,20 PLN |
Wartość dofinansowania: | 18 556 800 PLN dofinansowanie (74% wartości projektu) |
Jednostka Realizująca: | Zarząd Dróg i Transportu |
Okres programowy: | 2004-2006 |
Temat: | Drogi i transport, |
Kategoria: | inwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2005-8-2 |
Realizacja do: | 2007-1-10 |
Miejsce realizacji: | Monte Casino, LKraków Pokaż na mapie |
Opis projektu
W ramach projektu na odcinku Monte Cassino został wybudowany wspólny pas tramwajowo – autobusowy wyłącznie dla komunikacji zbiorowej. Na pozostałym odcinku trasy, Kapelanka – Brożka, została wykonana przebudowa torowiska tramwajowego wraz z zasilaniem. W wyniku modernizacji ciągu komunikacyjnego nastąpiła integracja systemów tramwajowego i autobusowego, unowocześnienie infrastruktury tramwajowej, torowiska i sieci trakcyjnej, oraz systemu bezpieczeństwa transportu szynowego poprzez wprowadzenie ryglowanych napędów zwrotnic i sygnalizacji wzbudzanej przez tramwaj. Efektem wykonanego rozwiązania jest zwiększenie możliwości przewozowych środków transportu publicznego w ciągu Monte Cassino – Kapelanka – Brożka oraz poprawa standardów jakości funkcjonowania komunikacji tramwajowej i autobusowej poprzez wzrost niezawodności, punktualności, prędkości komunikacyjnej oraz zmniejszenie czasu przejazdu.
Realizacja projektu poprawiła komfort podróżujących pasażerów i wzmocniła konkurencyjność wobec transportu indywidualnego. Usprawniono wykonywanie przesiadek, poprzez budowę wspólnych przystanków tramwajowo utobusowych oraz modernizację przystanków, zapewniającą wysokie perony, umożliwiając osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach inwalidzkich samodzielny wjazd do tramwajów i autobusów.Przebudowa w/w ciągu zmniejszyła uciążliwość hałasu komunikacyjnego i poprawiła klimat akustyczny rejonu w jego otoczeniu, co jest zgodne z prowadzona przez Miasto polityką ograniczenia emisji hałasu do środowiska.