Małopolski System Informacji Turystycznej
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 633 111,39 PLN |
Wartość dofinansowania: | 1 375 198,87 PLN |
Jednostka Realizująca: | Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (ZIKiT) |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Turystyka, Administracja, |
Kategoria: | inwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2007-12-21 |
Realizacja do: | 2012-12-31 |
Opis projektu
Projekt pn. „Małopolski System Informacji Turystycznej" (MSIT) jest projektem własnym Województwa Małopolskiego ujętym w Indykatywnym Wykazie Projektów Kluczowych Województwa Małopolskiego. Wartość projektu wynosi przeszło 19 mln zł. Partnerami projektu jest 25 jednostek samorządu terytorialnego z terenu Małopolski, w tym Gmina Miejska Kraków.
Projekt MSIT polegał na zbudowaniu zintegrowanego regionalnego systemu informacji turystycznej w Województwie Małopolskim, składającego się z warstwy analogowej (tzw. informacji tradycyjnej) oraz warstwy cyfrowej, połączonych zintegrowanym systemem zarządzania.
W części analogowej stworzona jest sieć jednostek świadczących usługi informacji turystycznej (IT) - poprzez dostosowanie jednostek już istniejących do standardów MSIT oraz budowę nowych jednostek. Jednocześnie opracowany został:
- system kategoryzacji jednostek IT,
- manual obsługi turysty, w ramach którego przeprowadzony będzie cykl szkoleń dla kadry zatrudnionej w jednostkach IT,
- zintegrowany system oznakowania małopolskich atrakcji i obszarów atrakcyjnych turystycznie.
Ponadto przygotowane zostały różnorodne publikacje i materiały promocyjne służące informacji turystycznej, które będą dostępne w jednostkach IT i dystrybuowane nieodpłatnie.
W części cyfrowej stworzony jest zintegrowany system gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych z wykorzystaniem najnowszych technologii, regionalny portal turystyczny oraz sieć infokiosków.
Głównym celem projektu jest podniesienie konkurencyjności i atrakcyjności regionu, podniesienie jakości usług i stopnia satysfakcji klientów, dostarczenie kompleksowej i rzetelnej informacji jako elementu aktywnej polityki marketingowej i promocyjnej regionu.