Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Innowacyjny program nauczania uczniów z zaburzeniami zachowania

Programy

Informacje o projekcie

Wartość: 1 901 630 PLN
Wartość dofinansowania: 1 901 630 PLN
Jednostka Realizująca:


Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków - Południe

Okres programowy: 2007-2013
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: zrealizowany
Realizacja od: 2009-9-1
Realizacja do: 2011-9-30

Opis projektu


Projekt dotyczył opracowania i pilotażowego wdrożenia w Zespołach Szkół Specjalnych Integracyjnych nr 1, 3, 4 i 6 w Krakowie innowacyjnego programu nauczania uczniów z zaburzeniami zachowania.

Na podstawie analizy dokumentacji psychologów, pedagogów szkolnych i specjalnych szkół biorących udział w projekcie, stwierdzono, że niepowodzenia szkolne są skutkiem, wcześniej niezauważonych, deficytów rozwojowych lub są efektem problemów w rodzinie. Analiza wyników w nauce uczniów z zaburzeniami w zachowaniu, przeprowadzana dwa razy do roku pokazuje, że osiągają oni średnio o 1,62 niższe wyniki w nauce niż średnia danej klasy, a ich zachowanie jest średnio o stopień niższe od wyjściowego - dobrego. Zadaniem szkół jest wypracowanie takich metod i form pracy, które pozwolą na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci, szczególnie tych mających zaburzenia w zachowaniu, problemy w funkcjonowaniu emocjonalnym i społecznym oraz różnorodne trudności w nauce. W tym celu wykorzystano nowoczesne metody diagnozy i terapii ucznia w procesie nauczania.