Innowacyjny program nauczania uczniów z zaburzeniami zachowania
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 901 630 PLN |
Wartość dofinansowania: | 1 901 630 PLN |
Jednostka Realizująca: |
|
Okres programowy: | 2007-2013 |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2009-9-1 |
Realizacja do: | 2011-9-30 |
Opis projektu
Projekt dotyczył opracowania i pilotażowego wdrożenia w Zespołach Szkół Specjalnych Integracyjnych nr 1, 3, 4 i 6 w Krakowie innowacyjnego programu nauczania uczniów z zaburzeniami zachowania.
Na podstawie analizy dokumentacji psychologów, pedagogów szkolnych i specjalnych szkół biorących udział w projekcie, stwierdzono, że niepowodzenia szkolne są skutkiem, wcześniej niezauważonych, deficytów rozwojowych lub są efektem problemów w rodzinie. Analiza wyników w nauce uczniów z zaburzeniami w zachowaniu, przeprowadzana dwa razy do roku pokazuje, że osiągają oni średnio o 1,62 niższe wyniki w nauce niż średnia danej klasy, a ich zachowanie jest średnio o stopień niższe od wyjściowego - dobrego. Zadaniem szkół jest wypracowanie takich metod i form pracy, które pozwolą na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci, szczególnie tych mających zaburzenia w zachowaniu, problemy w funkcjonowaniu emocjonalnym i społecznym oraz różnorodne trudności w nauce. W tym celu wykorzystano nowoczesne metody diagnozy i terapii ucznia w procesie nauczania.