Program rozwoju placówek kształcenia zawodowego branży finansowo-księgowej
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 636 188,00 PLN |
Wartość dofinansowania: | 540 759,80 PLN |
Jednostka Realizująca: |
w partnerstwie z Zespołem Szkół Zawodowych w Wieliczce i Polskim Stowarzyszeniem Psychologów Praktyków |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Edukacja, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2010-1-1 |
Realizacja do: | 2011-12-31 |
Opis projektu
Głównym celem projektu Program rozwoju placówek kształcenia zawodowego branży finansowo-księgowej była poprawa wyników nauczania uczniów oraz poziomu i standardu kształcenia w Technikum Ekonomicznym przy Zespole Szkół Zawodowych w Wieliczce oraz w Technikum Ekonomiczno-Handlowym nr 4 przy Zespole Szkół Ekonomicznych nr 1 w Krakowie.
Wsparcie było skierowane do uczniów kształcących się w zawodzie technik ekonomista. Program, w którym uczestniczyło 220 uczniów, skierowany był do dwóch grup odbiorców. Pierwszą byli uczniowie osiągający najsłabsze wyniki w dwóch przedmiotach, matematyce oraz w przedmiocie zawodowym. Dla tej grupy przewidziane były zajęcia wyrównawcze z tych przedmiotów, mające przyczynić się do zwiększenia progu zdawalności egzaminu zawodowego oraz egzaminu maturalnego z matematyki, która od roku szkolnego 2009/2010 jest obowiązkowym przedmiotem na maturze. Drugą grupą odbiorców byli uczniowie osiągający najlepsze wyniki. Dla nich przewidziane były specjalistyczne kursy zawodowe. Miały one na celu dostosowanie ich wiedzy i umiejętności do współczesnych wymagań rynku pracy, w szczególności umiejętności z zakresu obsługi specjalistycznych programów komputerowych oraz prowadzenia rachunkowości małej firmy.
W realizacji celów ma pomóc zakup nowoczesnego sprzętu i programów komputerowych, dzięki czemu uczniowie będą mieli szanse korzystać z najnowszych rozwiązań edukacyjnych.
Realizacja projektu przyczyniła się do wyrównania dysproporcji edukacyjnych między uczniami. Szkoły natomiast zyskały nowoczesne wyposażenie i pomoce dydaktyczne, z których mogą korzystać również uczniowie, którzy nie brali udziału w projekcie.