Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Program rozwoju placówek kształcenia zawodowego branży finansowo-księgowej

Programy

Informacje o projekcie

Wartość: 636 188,00 PLN
Wartość dofinansowania: 540 759,80 PLN
Jednostka Realizująca:


Zespół Szkół Ekonomicznych nr 1 w Krakowie

w partnerstwie z Zespołem Szkół Zawodowych w Wieliczce i Polskim Stowarzyszeniem Psychologów Praktyków

Okres programowy: 2007-2013
Temat: Edukacja,
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: zrealizowany
Realizacja od: 2010-1-1
Realizacja do: 2011-12-31

Opis projektu


Głównym celem projektu Program rozwoju placówek kształcenia zawodowego branży finansowo-księgowej była poprawa wyników nauczania uczniów oraz poziomu i standardu kształcenia w Technikum Ekonomicznym przy Zespole Szkół Zawodowych w Wieliczce oraz w Technikum Ekonomiczno-Handlowym nr 4 przy Zespole Szkół Ekonomicznych nr 1 w Krakowie.

Wsparcie było skierowane do uczniów kształcących się w zawodzie technik ekonomista. Program, w którym uczestniczyło 220 uczniów, skierowany był do dwóch grup odbiorców. Pierwszą byli uczniowie osiągający najsłabsze wyniki w dwóch przedmiotach, matematyce oraz w przedmiocie zawodowym. Dla tej grupy przewidziane były zajęcia wyrównawcze z tych przedmiotów, mające przyczynić się do zwiększenia progu zdawalności egzaminu zawodowego oraz egzaminu maturalnego z matematyki, która od roku szkolnego 2009/2010 jest obowiązkowym przedmiotem na maturze. Drugą grupą odbiorców byli uczniowie osiągający najlepsze wyniki. Dla nich przewidziane były specjalistyczne kursy zawodowe. Miały one na celu dostosowanie ich wiedzy i umiejętności do współczesnych wymagań rynku pracy, w szczególności umiejętności z zakresu obsługi specjalistycznych programów komputerowych oraz prowadzenia rachunkowości małej firmy.

W realizacji celów ma pomóc zakup nowoczesnego sprzętu i programów komputerowych, dzięki czemu uczniowie będą mieli szanse korzystać z najnowszych rozwiązań edukacyjnych.

Realizacja projektu przyczyniła się do wyrównania dysproporcji edukacyjnych między uczniami. Szkoły natomiast zyskały nowoczesne wyposażenie i pomoce dydaktyczne, z których mogą korzystać również uczniowie, którzy nie brali udziału w projekcie.