Ekonomista, Handlowiec = Zawodowiec
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 639 795,22 PLN |
Wartość dofinansowania: | 543 825,94 PLN |
Jednostka Realizująca: |
|
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Edukacja, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2010-1-1 |
Realizacja do: | 2011-12-31 |
Opis projektu
Głównym celem projektu „Ekonomista, Handlowiec = Zawodowiec" była poprawa wyników nauczania uczniów oraz poziomu i standardu kształcenia w Technikum w Zespole Szkół w Niepołomicach oraz w Technikum Ekonomiczno-Handlowym nr 5 w Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2 w Krakowie. Wsparcie było skierowane do uczniów kształcących się w zawodach technik ekonomista i technik handlowiec. W programie uczestniczyło 200 uczniów.
Projekt skierowany był do dwóch grup odbiorców. Pierwszą byli uczniowie osiągający najsłabsze wyniki w dwóch przedmiotach: matematyce oraz w przedmiocie zawodowym. Dla tej grupy przewidziane były zajęcia wyrównawcze, które miały przyczynić się do zwiększenia progu zdawalności egzaminu zawodowego oraz egzaminu maturalnego z matematyki, która od roku szkolnego 2009/2010 weszła w skład obowiązkowych przedmiotów maturalnych. Drugą grupą odbiorców byli uczniowie osiągający najlepsze wyniki. Dla nich przewidziane były specjalistyczne kursy zawodowe. Miały one na celu dostosowanie ich wiedzy i umiejętności do współczesnych wymagań rynku pracy, w szczególności: obsługi informatycznych systemów rachunkowo księgowych, kadrowo-płacowych, a także magazynowo zaopatrzeniowych, a w wypadku handlowców były to tzw. miękkie umiejętności sprzedażowe i obsługi klienta oraz obsługa urządzeń sprzedażowych.
W realizacji celów miał pomóc zakup nowoczesnego sprzętu i programów komputerowych, dzięki czemu uczniowie mieli szanse korzystać z najnowszych rozwiązań edukacyjnych.
Realizacja projektu przyczyniła się do wyrównania dysproporcji edukacyjnych między uczniami, poprawy kluczowych kompetencje uczniów w zakresie matematyki. Szkoły natomiast zyskały nowoczesne wyposażenie i pomoce dydaktyczne, z których mogą korzystać również uczniowie nie biorący udziału w projekcie.