Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Nowohuckiej wraz z budową ścieżki rowerowej od ul. Obrońców Krzyża do ul. Bulwarowej wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej w Krakowie
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 5 303 256,77 PLN |
Wartość dofinansowania: | 3 720 441,75 PLN |
Beneficjent: | Gmina Miejska Kraków |
Jednostka Realizująca: | Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie |
Okres programowy: | 2014-2020 |
Temat: | Turystyka, Drogi i transport, |
Kategoria: | inwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2017-4-27 |
Realizacja do: | 2018-8-31 |
Opis projektu
Inwestycja polega na przebudowie chodnika w celu dostosowania do ruchu pieszego i rowerowego:
• wzdłuż ul. Nowohuckiej na odcinkach:
1. od skrzyżowania ulic Nowohucka – Koszykarska do skrzyżowania ulic Nowohucka – Saska/Stoczniowców,
2. od Ronda Dywizjonu 308 do skrzyżowania ulic Nowohucka – Ciepłownicza,
3. od Ronda Dywizjonu 308 do ul. Wysockiej,
Projektowana, wydzielona ścieżka rowerowa wraz z chodnikiem będzie miała łączną długość ok. 2,5 km. Na całej długości wyznaczonej trasy planuje się zbudować wydzieloną ścieżkę rowerową o szer. 2,5 m z wyłączeniem odcinków, na których warunki terenowe nie pozwalają na taką szerokość,
• wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej na odcinku:
4. od ul. Obrońców Krzyża do ul. Fatimskiej.
Na całej długości (ok. 470m) wyznaczonej trasy planuje się zaprojektować wydzieloną ścieżkę rowerową o szer. 2,0 m z poszerzeniami.
Ścieżka została zaprojektowana i zostanie wykonana zgodnie ze Standardami technicznymi dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa przyjętymi Zarządzeniem Nr 2103/2004 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 listopada 2004 r.
Nawierzchnia ścieżki będzie wykonana z betonu asfaltowego koloru szarego. Na dojazdach do skrzyżowań z drogami publicznymi oraz na długości peronów autobusowych, a także na odcinkach skrzyżowań ścieżki z ciągiem pieszym zastosowano nawierzchnię ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego koloru czerwonego.
Nawierzchnia chodnika będzie wykonana z betonowej kostki brukowej koloru szarego.
Przewidziano obniżenie krawężników w miejscach przecięcia z drogami oraz oznakowanie poziome, podnoszące bezpieczeństwo użytkowników i umożliwiające dobrą widoczność w nocy. Ścieżka dostępna będzie przez cały rok gdyż w okresie zimowym ścieżki rowerowe odśnieżane są na równi z ciągami pieszymi i jezdniami. Projekt spełnia wymogi CROW określone w Podręczniku do projektowania tras rowerowych.