Growing Internationally – Krakow`s economy on the rise
Programy
Informacje o projekcie
| Wartość: | 1 953 308,50 | 
| Wartość dofinansowania: | 1 660 312,23 | 
| Okres programowy: | 2014-2020 | 
| Kategoria: | nieinwestycyjny | 
| Stan: | zrealizowany | 
| Realizacja od: | 2016-5-16 | 
| Realizacja do: | 2018-12-31 | 
Opis projektu
Projekt Growing Internationally – Krakow`s economy on the rise (Wzrastając Międzynarodowo – rosnąca gospodarka Krakowa) miał na celu wykreowanie wizerunku gospodarczego Krakowa, Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego oraz Województwa Małopolskiego jako regionu atrakcyjnego dla inwestycji i prowadzenia działalności gospodarczej oraz regionu nowoczesnych rozwiązań w gospodarce, opartych na współpracy biznesu, samorządu i nauki.
Projekt zakładał zwiększenie potencjału MŚP regionu poprzez kreowanie sieci współpracy z partnerami ukraińskimi, stworzenie warunków dla ich ekspansji na rynek ukraiński oraz poprzez kreowanie sieci współpracy lokalnych środowisk naukowych, biznesowych i start-upowych i promowanie ich jako mocnego wsparcia dla marki Krakowa i Małopolski. W ramach realizacji projektu zaplanowano organizację trzech misji przyjazdowych dla 45 przedsiębiorców z Ukrainy, organizacja dwóch misji wyjazdowych dla 30 przedsiębiorców regionalnych na Ukrainę oraz uczestnictwo pracowników Urzędu Miasta Krakowa w trzech edycjach targów inwestycyjnych Real Expo w Monachium.
Rezultat
Projekt Growing Internationally – Krakow`s economy on the rise miał przyczynić się do:
- stworzenia sieci współpracy pomiędzy małopolskimi przedsiębiorcami, instytucjami otoczenia biznesu, pracownikami naukowymi i studentami zainteresowanymi komercjalizacją wyników ich badań a ich odpowiednikami na Ukrainie,
 - stworzenia warunków, dzięki którym Kraków i Małopolska nie staną się jedynie przystankiem dla ukraińskich przedsiębiorców i start-upów na drodze na zachód, ale trwale zwiąże ich z Krakowem i Małopolską,
 - wzmocnienia wizerunku gospodarczego regionu, wzrostu liczby przedsiębiorstw sprawnie działających na terenie Krakowa i Małopolski, poszerzenia rynków zbytu dla polskich MŚP (poprzez ekspansję na rynek ukraiński).
 - wykreowania w środowisku biznesowym mocnej, stabilnej i konkurencyjnej marki Krakowa jako miasta atrakcyjnego inwestycyjnie oraz promocji potencjału gospodarczego i możliwości miasta.