Doskonalenie jakości usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej świadczonych w gminach Kraków, Biskupice, Skawina, Zabierzów, Jordanów i Libiąż
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 619 500,17 |
Wartość dofinansowania: | 496 170,17 |
Beneficjent: | Gmina Miejska Kraków |
Okres programowy: | 2014-2020 |
Temat: | Administracja, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2017-1-1 |
Realizacja do: | 2019-4-30 |
Opis projektu
Gmina Miejska Kraków realizowała projekt „Doskonalenie jakości usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej świadczonych w gminach Kraków, Biskupice, Skawina, Zabierzów, Jordanów i Libiąż” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu wynosi 1 377 737,00 zł, w tym dofinansowanie ze środków europejskich 1 161 156,74 zł.
Projekt realizowany był z następującymi Partnerami:
• Gmina Biskupice
• Miasto Jordanów
• Gmina Libiąż
• Gmina Zabierzów
• Gmina Skawina.
Rezultat
Projekt miał na celu przyczynić się do podniesienia jakości świadczenia usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami w Gminach: Kraków, Biskupice, Skawina, Jordanów, Libiąż, Zabierzów.
Grupą docelową projektu było 6 urzędów wskazanych Gmin oraz ich pracownicy. W ramach projektu przewidziano:
• szkolenia specjalistyczne obejmujące tematykę prawną związaną z obszarem podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami, a także szkolenia ogólne, dotyczące zagadnień horyzontalnych, przekładające się na poprawę obsługi klienta i łatwiejszy dostęp do informacji publicznej;
• dedykowane badanie satysfakcji klienta wg wspólnej metodologii nakierowane na poznanie opinii przedsiębiorców o usługach publicznych w obszarze podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami; po badaniach zostaną wdrożone działania usprawniające obsługę przedsiębiorców; JST będą miały możliwość wymiany dobrych praktyk, porównania wyników w ramach benchmarkingu;
• opracowanie planu zarządzania nieruchomościami GMK;
• rozbudowę Systemu Informacji Przestrzennej w Gminie Skawina.
Dedykowany charakter szkoleń zapewniał dostosowanie ich programu do potrzeb JST, umożliwił wybór trenera z najwyższymi kwalifikacjami i doświadczeniem oraz zapewnił optymalny koszt szkolenia w stosunku do jakości.
Szkolenia z obsługi klientów były realizowane jako cykl szkoleniowy, tj. „szkolenie – przerwa (praca) – szkolenie – praca” z wykorzystaniem zróżnicowanych, aktywnych form pracy.
Odstęp między szkoleniami dawał okazję do praktykowania nowych umiejętności w pracy, ponowne szkolenie podnosiło poziom krzywej zapamiętywania i motywacji. Głównym efektem projektu jest usprawnienie pracy urzędów JST w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców oraz zarządzania nieruchomościami.
Rezultat ten został osiągnięty dzięki rozpoznaniu potrzeb przedsiębiorców w tym zakresie oraz podniesieniu kompetencji kadr urzędów JST. Wszystkie szkolenia odbywały się zgodnie z harmonogramem, dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: Harmonogram szkoleń