Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków w wybranych miastach Europy
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 687 000,00 PLN |
Wartość dofinansowania: | 1 040 250,00 PLN |
Jednostka Realizująca: | Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta UMK |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Kultura, Turystyka, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2010-1-1 |
Realizacja do: | 2010-12-31 |
Opis projektu
W ramach projektu zostały przygotowane multimedialne prezentacje krakowskich muzeów i szlaków muzealnych w 10 miastach Europy m.in. w Paryżu, Londynie, Berlinie i Bratysławie. W obszar działań promocyjnych weszły również: kampania medialna w prasie i internecie oraz konferencja, w której udział wzięli osoby działające na rzecz rozwoju turystyki i kultury. Stworzenie tak szerokiego źródła informacji o walorach Szlaków Muzealnych Krakowa dla firm świadczących usługi turystyczne i kształtujących trendy w turystyce światowej, ma na celu dotarcie do jak najliczniejszej grupy odbiorców,w tym zagranicznych, przy nacisku na rozwój turystyki biznesowej.
W ramach projektu zatwierdzono następujące Szlaki Muzealne: Życie dawniej, Hity Krakowskich Muzeów, Sztuka Młodej Polski, Szlak Kultury Żydowskiej, Szlak Nauki i Techniki oraz Zamki w Małopolsce.
Zakończenie realizacji projektu nie oznacza jednak, że działania związane z promocją turystyczną obiektów muzealnych dobiegną końca. Zakłada się ich kontynuację poprzez organizację corocznego forum muzeów europejskich.