WiP – Wiedza i praktyka w naukach matematyczno-przyrodniczych
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 989 750,00 PLN |
Wartość dofinansowania: | 1 989 750,00 PLN |
Jednostka Realizująca: | Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2008-8-1 |
Realizacja do: | 2011-10-31 |
Opis projektu
Wśród uczniów krakowskich liceów ogólnokształcących zaobserwowano duże dysproporcje w poziomie wiedzy z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Z tych obserwacji zrodziła się idea projektu, zakładającego wyrównywanie tychże dysproporcji poprzez podniesienie kompetencji u uczniów, którzy podczas egzaminu gimnazjalnego uzyskali niskie lub średnie wyniki w części matematyczno-przyrodniczej. Projekt dotyczył szkół samorządowych nr: III, X, XI, XIV, XVI, XXVI, XXVIII, XXX, XXXI.
Zajęcia wyrównawcze były realizowane we wszystkich 9 liceach w grupach 6-8 osobowych, w sumie w projekcie wzieło udział 912 uczniów. Każdy uczeń uczestniczył w zajęciach z jednego wybranego przedmiotu: matematyki, fizyki, chemii, biologii lub geografii, prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik aktywizujących. Projekt, nastawiony na wykształcenie umiejętności zastosowania wiedzy w różnych dziedzinach nauki oraz w życiu codziennym, zakładał odbywanie ćwiczeń poza terenem szkoły, np. w Muzeum Inżynierii Miejskiej czy w pracowniach i laboratoriach Wydziału Chemii oraz Instytutu Fizyki Jądrowej UJ. Formą sprawdzianów wiedzy, jednocześnie świetną metodą aktywizacji, były konkursy przedmiotowe, które uatrakcyjniły proces uczenia się.
W projekcie poza zajęciami wyrównawczymi zaplanowano organizację warsztatów wsparcia psychologicznego i pedagogicznego z zakresu technik efektywnego uczenia się, organizacji pracy umysłowej, skutecznej autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem oraz warsztaty z zakresu poradnictwa zawodowego.