Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

WiP – Wiedza i praktyka w naukach matematyczno-przyrodniczych

Programy

Informacje o projekcie

Wartość: 1 989 750,00 PLN
Wartość dofinansowania: 1 989 750,00 PLN
Jednostka Realizująca:

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2

Okres programowy: 2007-2013
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: zrealizowany
Realizacja od: 2008-8-1
Realizacja do: 2011-10-31

Opis projektu

Wśród uczniów krakowskich liceów ogólnokształcących zaobserwowano duże dysproporcje w poziomie wiedzy z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Z tych obserwacji zrodziła się idea projektu, zakładającego wyrównywanie tychże dysproporcji poprzez podniesienie kompetencji u uczniów, którzy podczas egzaminu gimnazjalnego uzyskali niskie lub średnie wyniki w części matematyczno-przyrodniczej. Projekt dotyczył szkół  samorządowych nr: III, X, XI, XIV, XVI, XXVI, XXVIII, XXX, XXXI.

Zajęcia wyrównawcze były realizowane we wszystkich 9 liceach w grupach 6-8 osobowych, w sumie w projekcie wzieło udział 912 uczniów. Każdy uczeń uczestniczył w zajęciach z jednego wybranego przedmiotu: matematyki, fizyki, chemii, biologii lub geografii, prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik aktywizujących.  Projekt, nastawiony na wykształcenie umiejętności zastosowania wiedzy w różnych dziedzinach nauki oraz w życiu codziennym, zakładał  odbywanie ćwiczeń poza terenem szkoły, np. w Muzeum Inżynierii Miejskiej czy w pracowniach i laboratoriach Wydziału Chemii oraz Instytutu Fizyki Jądrowej UJ. Formą sprawdzianów wiedzy, jednocześnie świetną metodą aktywizacji, były konkursy przedmiotowe, które uatrakcyjniły proces uczenia się.

W projekcie poza zajęciami wyrównawczymi zaplanowano organizację warsztatów wsparcia psychologicznego i pedagogicznego z zakresu technik efektywnego uczenia się, organizacji pracy umysłowej, skutecznej autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem oraz warsztaty z zakresu poradnictwa zawodowego.