XXXIV Festiwal Muzyka w Starym Krakowie
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 984 983 |
Wartość dofinansowania: | 1 878 926 |
Jednostka Realizująca: | Capella Cracoviensis |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Kultura, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2009-8-15 |
Realizacja do: | 2009-8-31 |
Opis projektu
Projekt dotyczy realizacji Festiwalu „Muzyka w Starym Krakowie", który odbywa się od ponad 30 lat i jest dobrze rozpoznawalną imprezą kulturalną w Polsce i na świecie. Festiwal ma szansę, dzięki wsparciu z Funduszy Unii Europejskiej, rozszerzyć swój zakres. Po raz pierwszy może odbywać się także poza Krakowem, w takich ośrodkach jak: Nowy Sącz, Bochnia, Trzebinia, Kąśna Dolna i Zakopane. Zwiększy to istotnie liczbę potencjalnych odbiorców oraz przyciągnie turystów do tych ośrodków. Planowane jest również rozszerzenie zakresu działań promocyjnych, które obejmą swoim zasięgiem większe miasta Polski oraz wybrane miasta Europejskie (Londyn, Berlin, Paryż). Pozwoli to na przyciągnięcie do regionu większej liczby odbiorców zagranicznych oraz dalsze zwiększenie rangi festiwalu.
Zadanie realizowane będzie poprzez zorganizowanie cyklu 26 koncertów w okresie od 15 do 31 sierpnia 2009 r. Organizatorzy planują zaangażowanie ok. 450 wykonawców. Zasięg zadania jest międzynarodowy zarówno jeżeli chodzi o odbiorców koncertów, jak też ich uczestników. Koncerty odbywać się będą w zabytkowych wnętrzach oraz plenerach krakowskich z odpowiednim ich dopasowaniem do charakteru koncertów. W koncertach uczestniczyć będą wybitni artyści z całego świata. Funkcję gospodarza Festiwalu pełnić będą zespoły Capelli Cracoviensis (Orkiestra Kameralna i Zespół Madrygalistów), które wystąpią kilkakrotnie bądź w programach autorskich, bądź w charakterze zespołów towarzyszących, czy też współpracujących z wykonawcami zagranicznymi.
Przed oraz w trakcie trwania Festiwalu przewidziana jest kampania informacyjna w prasie, radio oraz TV regionalnej oraz TV Mezzo, reklama na afiszach, plakatach, bilboardach oraz plakatach typu citylight. Biuro Festiwalu wyda też program, foldery oraz ulotki informacyjne. Dzięki tym działaniom zapewniony zostanie szeroki, odbiór społeczny festiwalu.