XXXIV Festiwal Muzyka w Starym Krakowie
Programy
Informacje o projekcie
Wartość: | 1 984 983 |
Wartość dofinansowania: | 1 878 926 |
Jednostka Realizująca: |
Capella Cracoviensis |
Okres programowy: | 2007-2013 |
Temat: | Kultura, |
Kategoria: | nieinwestycyjny |
Stan: | zrealizowany |
Realizacja od: | 2009-8-15 |
Realizacja do: | 2009-8-31 |
Opis projektu
Projekt dotyczył realizacji Festiwalu „Muzyka w Starym Krakowie", który odbywa się od ponad 30 lat i jest dobrze rozpoznawalną imprezą kulturalną w Polsce i na świecie. Festiwal miał szansę, dzięki wsparciu z Funduszy Unii Europejskiej, rozszerzyć swój zakres. Po raz pierwszy mógł odbywać się także poza Krakowem, w takich ośrodkach jak: Nowy Sącz, Bochnia, Trzebinia, Kąśna Dolna i Zakopane. Zwiększyło to istotnie liczbę potencjalnych odbiorców oraz przyciągnęło turystów do tych ośrodków. Planowane było również rozszerzenie zakresu działań promocyjnych, które obejmowały swoim zasięgiem większe miasta Polski oraz wybrane miasta Europejskie (Londyn, Berlin, Paryż). Pozwoliło to na przyciągnięcie do regionu większej liczby odbiorców zagranicznych oraz dalsze zwiększenie rangi festiwalu.
Zadanie realizowane były poprzez zorganizowanie cyklu 26 koncertów w okresie od 15 do 31 sierpnia 2009 r. Organizatorzy zaplanowali zaangażowanie ok. 450 wykonawców. Zasięg zadania był międzynarodowy zarówno jeżeli chodzi o odbiorców koncertów, jak też ich uczestników. Koncerty odbywały się w zabytkowych wnętrzach oraz plenerach krakowskich z odpowiednim ich dopasowaniem do charakteru koncertów. W koncertach uczestniczyli wybitni artyści z całego świata. Funkcję gospodarza Festiwalu pełniły zespoły Capelli Cracoviensis (Orkiestra Kameralna i Zespół Madrygalistów), które wystąpiły kilkakrotnie w programach autorskich, w charakterze zespołów towarzyszących, czy też współpracujących z wykonawcami zagranicznymi.
Przed oraz w trakcie trwania Festiwalu przewidziana była kampania informacyjna w prasie, radio oraz TV regionalnej oraz TV Mezzo, reklama na afiszach, plakatach, bilboardach oraz plakatach typu citylight. Biuro Festiwalu wydało też program, foldery oraz ulotki informacyjne. Dzięki tym działaniom zapewniony został szeroki, odbiór społeczny festiwalu.