Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

metaCCAZE - Flexibly adapted MetaInnovations, use cases, collaborative business and governance models to accelerate deployment of smart and shared Zero Emission mobility for passengers and freight

Programy

Horyzont Europa
logo

Informacje o projekcie

Logo projektu: logo
Wartość: 540 537,50 euro (2 486 472,5 PLN)
Wartość dofinansowania: 540 537,50 euro (2 486 472,5 PLN)
Beneficjent:

Gmina Miejska Kraków

Jednostka Realizująca:

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie

Okres programowy: 2021-2027
Temat: Ochrona środowiska, Drogi i transport,
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: w trakcie realizacji
Realizacja od: 2024-1-1
Realizacja do: 2027-12-31

Opis projektu

1 stycznia 2024 r.  Gmina Miejska Kraków oficjalnie przystąpiła do realizacji projektu metaCCAZE, finansowanego przez Komisję Europejską w ramach programu Horyzont Europa.

 

Celem projektu jest stworzenie w europejskich miastach skutecznych innowacyjnych rozwiązań, transportowych, które pozwolą wcielić w życie takie unijne inicjatywy jak Zielony Ład (EU’s Green Deal), Neutralnosć Klimatyczna (the Climate-Neutral) czy Inteligentne Miasta… (Smart Cities Mission and the 2ZERO and CCAM).

 

Projekt zaplanowany jest na cztery lata – w tym czasie proponowane rozwiązania (również technologiczne) najpierw będą wdrożone w czterech miastach „pionierskich”: Amsterdamie, Monachium, Limassol i Tampere. Następnie te pomysły, które się sprawdzą, zostaną zastosowane w sześciu miastach partnerskich – w tym w Krakowie, gdzie mają pomóc stworzyć innowacyjny węzeł transportowy w centrum miasta.

 

W ramach projektu, Kraków planuje stworzenie nowej stacji rowerów cargo pod wiaduktem i przystankiem kolejowym przy Hali Targowej. Ma ona pozwolić na rozwinięcie ekologicznego, bezemisyjnego transportu towarowego wewnątrz drugiej obwodnicy. Do obsługi systemu ma zostać kupionych 10 rowerów cargo, które będą zarządzane z użyciem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Pozwoli to zorganizować efektywną sieć dostawczą, stanowiącą atrakcyjną alternatywę dla rozwiązań starszych, bardziej kosztownych i szkodliwych dla środowiska.