Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Na ul. Basztową wróciły autobusy i samochody

W poniedziałek, 18 grudnia, na ul. Basztową wróciły autobusy i ruch samochodowy. Tym samym zakończyła się jej przebudowa, która przyczyni się do uspokojenia ruchu na pierwszej obwodnicy.

Fot. Anna Duda / krakow.pl

Inwestycja polegała na przebudowie węzłów rozjazdowych Basztowa – Długa oraz Basztowa – Lubicz – Westerplatte – Pawia, a także odcinków torowisk w ulicach: Basztowej (od zakresu wykonanych prac na ul. Dunajewskiego – Basztowa do węzła Dworzec Główny) i Westerplatte (od węzła Dworzec Główny do ul. Zamenhoffa), wraz z przebudową układu drogowego, jako kontynuacja przebudowy ulic: Podwale, Dunajewskiego, Basztowej.

Przebudowa polegała na:

  • wydzieleniu pasa tramwajowo–autobusowego (z poszerzeniem rozstawu między torami, dla umożliwienia ruchu autobusów, także na węzłach rozjazdowych),
  • budowie jednokierunkowej jezdni dla samochodów w kierunku od Dworca Głównego do węzła Długa oraz jednokierunkowej ścieżki rowerowej, od strony Plant na kierunek do Dworca Głównego.

przystanek, dworzec główny, przystanki wiedeńskie

W ramach inwestycji wykonane zostały przystanki tzw. „wiedeńskie” przy ul. Basztowej i ul. Westerplatte, umożliwiające wsiadanie z poziomu podłogi wagonów tramwajowych.

Torowisko tramwajowe wykonane jest w technologii płyt żelbetowych, z wklejonymi szynami z podlewem żywicami poliuretanowymi, z matami antywibracyjnymi ograniczającymi emisję hałasu i drgań, od przejeżdżającego taboru tramwajowego.

W ramach zadania wymieniona została sieć trakcyjna wraz ze słupami trakcyjnymi, oświetlenie uliczne, wykonane zostały urządzenia sterowania i ogrzewanie rozjazdów, nowa docelowa organizacja ruchu, smarownice torowe w węźle Dworzec i Długa, zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia podziemnego. W trakcie prac gestorzy uzbrojenia wykonali przebudowę mediów np. sieci wodociągowej, ciepłowniczej oraz gazowniczej.

Zadanie wykonywane było w poszczególnych etapach. Po zakończeniu 1 etapu uruchomiono komunikację tramwajową w relacji ul. Westerplatte – ul. Lubicz. W następnej kolejności uruchomiono komunikację tramwajową, między ul. Westerplatte a ul. Pawią oraz przywrócono ruch samochodowy na relacji Lubicz – Pawia i na relacji Pawia – Westerplatte w dwóch kierunkach. Natomiast na relacji Westerplatte – Lubicz ruch tylko w jednym kierunku (zakaz skrętu z Lubicz w Westerplatte).

Koszt przebudowy wyniósł ok. 27 mln zł.

pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-12-18
Data aktualizacji: 2017-12-18
Powrót

Zobacz także

Znajdź