Innowacyjny, międzynarodowy projekt wspierania młodych przedsiębiorców wystartował w Krakowie.

To właśnie nasze miasto, obok sześciu innych w Europie, bierze udział w pionierskim programie akceleracyjnym, który ma opracować działania mające w przyszłości stanowić wzór dla rozwiązań w całej UE. CERIecon Playpark powstał w ramach realizacji „CERIecon - CENTRAL EUROPE Regional Innovation Ecosystems Network”, realizowanego w ramach Programu Interreg Europa Środkowa.

Innowacyjny, międzynarodowy projekt wspierania młodych przedsiębiorców wystartował w Krakowie.
Fot. Unijne Oblicze Krakowa

Założenia Playpark – Kraków oparte są na:

• wyposażonej przestrzeni fizycznej (pomieszczeniu/pomieszczeniach) dla rozwoju pomysłów i zakładania przedsiębiorstw,

• tworzeniu innowacji i rozwijaniu dobrych praktyk w połączeniu z:

• konkretnymi działaniami lokalnymi ukierunkowanymi na wyzwania związane z uruchamianiem działalności gospodarczej i jej rozwoju spowodowanymi regionalnymi uwarunkowaniami.

Koncepcja CERIecon Playpark ma na celu stworzenie optymalnego środowiska do generowania pomysłów, rozwoju, doskonalenia i przekształcania pomysłów w przedsiębiorców i młodych firmach w konkurencyjne i kompetentne organizacje gotowe na rynki i konkurentów.

To projekt międzynarodowy. Obok Krakowa biorą w nim także udział następujące miasta: Wiedeń, Wenecja, Stuttgart, Bratysława, Brno i Rijeka. W Krakowie obok Urzędu Miasta równorzędnym partnerem projektu jest Izba Przemysłowo Handlowa. Według założeń projektu, opracowane i testowane w ramach jego realizacji działania mają być w przyszłości wprowadzane w innych krajach UE.

Krakowski Playpark funkcjonuje w oparciu o współpracę ze Stowarzyszeniem Centrum B1. Wystartował w październiku 2017 roku. Umieszczony został w Nowej Hucie, na Osiedlu Centrum B1. Ulokowanie Playparku w tej właśnie dzielnicy wiąże się z planami Gminy na promocję Nowej Huty opartą m.in., na ukazywaniu jej potencjału dla start upów, budowaniu marki dzielnicy w oparciu o przedsiębiorczość i innowacyjność.

W Playparku start upy korzystają z możliwości udziału w szkoleniach dotyczących podstaw prawnych i organizacyjnych zakładania biznesu, ale także prezentacji produktu przed inwestorami, nawiązywania kontaktów oraz internacjonalizacji produktu. Uczestnicy szkoleni są nie tylko przez teoretyków, ale i praktyków – ludzi zajmujących się na co dzień kwestiami marketingu i PR, przedsiębiorcami działającymi w branżach high tech itp.

W Listopadzie 2017 roku uczestnicy Playparku wzięli udział w kilkudniowym wyjeździe do Playparku Rijeka, podczas którego nie tylko uczestniczyli w spotykaniach networkingowych z start upami z Chorwacji, ale też brali udział w szkoleniach, dotyczących między innymi podstaw crowdfundingu, czy tzw. „pitchingu”, czyli krótkiej prezentacji najważniejszych i najatrakcyjniejszych elementów produktu. Z kolei w pierwszych dniach grudnia w Krakowie gościli uczestnicy Playpark Brno, także uczestnicząc w spotkaniach networkingowych i szkoleniach z polskimi uczestnikami.

Obecnie przygotowywane są i realizowane dalsze szkolenia, m.in.:

• Warsztaty z "pitchowania" swojego startupu

• Relacje z inwestorami i rodzaje finansowania

• Analiza rodzajów działalności gospodarczej

• Wstęp do prawa o spółkach cywilnych i formach prowadzenia startupu

• Projekt i doskonalenie marki

• Rola mediów społecznościowych w XXI wieku i sposoby ich wykorzystania

• Budowanie wizerunku marki i administracja.

• Administracja mediów społecznościowych i marketing

Pokaż metkę
Osoba publikująca: NATALIA BIERNAT
Podmiot publikujący: Unijne Oblicze Krakowa
Zobacz także