Projekty rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Promocja oferty turystyki religijnej Małopolski na arenie międzynarodowej

Programy

Informacje o projekcie

Wartość: 692 162 PLN
Wartość dofinansowania: 478 321,50 PLN
Jednostka Realizująca:

Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta UMK

Okres programowy: 2007-2013
Temat: Kultura, Turystyka,
Kategoria: nieinwestycyjny
Stan: zrealizowany
Realizacja od: 2012--
Realizacja do: 2013--
Miejsce realizacji: , Kraków Pokaż na mapie

Opis projektu

Głównym celem projektu było zwiększenie zainteresowania potencjalnych turystów zagranicznych ofertą turystyki religijnej Małopolski i Krakowa. Twórcom projektu zależało m.in. na tym aby nasz region był postrzegany jako centrum turystyki religijnej i przyciągał jak największą liczbę gości zainteresowanych tego typu ofertą.

Projekt był realizowany w 2012 i 2013 r. na terenie Polski (teren województwa Małopolskiego) oraz w kilku krajach Europy: Włochy (Mediolan, San Giovanni Rotondo, Loreto), Hiszpania (Madryt, Santiago de Compostela), Francja (Lourdes), Portugalia (Fatima).

W ramach projektu Kraków zorganizował akcje promocyjne Krakowa i Małopolski w najważniejszych centrach religijnych Europy, z wykorzystaniem Mobilnego Muzeum Jana Pawła II (w programie znalazły się m.in. prezentacja wystawy o Janie Pawle II, dwudniowe postoje w ważnych miejscach kultu religijnego, prezentacje multimedialne oferty turystyki religijnej Krakowa i Małopolski). W Krakowie zorganizowana została również międzynarodowa konferencja poświęcona turystyce religijnej - „Turystyka religijna jako element integracji kulturowej" - z udziałem środowisk akademickich i mediów, organizatorów turystyki, właścicieli i dysponentów obiektów sakralnych.

W Hiszpanii i Włoszech odbyły się spotkania branżowe typu „workshop”, adresowane do branży turystycznej oraz organizatorów wyjazdów religijnych i pielgrzymek.

Do zadań Województwa Małopolskiego należało m.in. opracowanie kreacji kampanii promocyjnej Krakowa i Małopolski jako destynacji turystyki religijnej, przygotowanie koncepcji i realizacji filmu promocyjnego o Krakowie i Małopolsce jako miejscu turystyki religijnej, przygotowanie wydawnictw promocyjnych skierowanych do organizatorów i uczestników turystyki religijnej oraz przygotowanie strony internetowej promującej ofertę turystyki religijnej Krakowa i Małopolski.