PUSH & PULL

Programy
Informacje o projekcie
Wartość:
59 958 EUR
Wartość dofinansowania:
44 369 EUR
Jednostka Realizująca:

Wydział Gospodarki Komunalnej UMK

 

Partnerzy:

  • Austrian Mobility Research FGM AMOR (Austria) – Koordynator
  • Erasmus University Rotterdam (Holandia)
  • Lund University (Szwecja)
  • Municipal Tarragona Parking (Hiszpania)
  • Miasto Gandawa (Belgia)
  • Urban Planning Institute of the Republic of Slovenia (Słowenia)
  • The Association of Urban Transition (Rumunia)
  • Notthingam City Council (Anglia)
  • German Institute of Urban Affairs (Niemcy)
  • European Platform on Mobility Management (Belgia)
  • Miasto Örebro (Szwecja)
  • Iasi Metropolitan Area Association (Rumunia)
  • Gmina Bacau (Rumunia)
  • European Parking Association (Niemcy)
Okres programowy:
2007-2013
Temat:
Drogi i transport,
Kategoria:
nieinwestycyjny
Stan:
w trakcie realizacji
Realizacja od:
2014-3-1
Realizacja do:
2017-2-28
Opis projektu

Ogólnym celem projektu PUSH & PULL jest poprawa warunków mobilności miejskiej poprzez działania w zakresie zarządzania przestrzenią parkingową. Realizacja projektu w skali międzynarodowej, z udziałem wielu partnerów zagranicznych, pozwoli na pozyskanie wiedzy i zastosowanie w praktyce nowych, innowacyjnych działań w zakresie zarządzania przestrzenią parkingową w Krakowie.

 

Główne zadania projektu w Krakowie:

  1. Działania zmierzające do eliminacji miejsc postojowych na chodnikach, w miejscach szczególnie utrudniających ruch pieszy lub rowerowy, w otoczeniu parkingów podziemnych i kubaturowych;
  2. Pilotażowe wdrożenie „obszaru buforowego" wokół strefy płatnego parkowania (w promieniu ok. 500-600);
  3. Wdrożenie i promocja nowych stojaków rowerowych (dla ok.200 rowerów w 14 lokalizacjach);
  4. Wdrożenie pakietów informacyjnych (ew. wraz z darmowym biletem na komunikację miejską) dla osób przeprowadzających się do Krakowa;
  5. Akcje promocyjne mające na celu pozostawianie samochodów na parkingach wokół centrum oraz korzystanie z miejskiej wypożyczalni rowerów dla dojazdów do centrum;
  6. Kampania promocyjna dotycząca parkingów Park & Ride wraz z promocją linii tramwajowych oraz SKA w dojazdach do centrum (ew. obejmująca promocyjne/darmowe przejazdy komunikacją publiczną).